ده فرمان امنیتی به هنگام استفاده از سرویس ایمیل و مسنجرها
یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

 ده فرمان بالا بردن امنیت به هنگام استفاده از ایمیل و مسنجرها :

 

1.     وقتی که کارتان با مسنجر یا میل باکس تمام شد حتما ساین آوت کنید .

2.     از پسوردهای پیچیده و امن استفاده کنید . پسوردی که براحتی و حتی بوسیله نرم افزارهای پسورد یاب هم کشف نشه .

3.     به هیچ عنوان از افراد ایمیل افراد ناشناس را باز نکنید . به خصوص از بازکردن فایلهای مشکوک جدا خودداری کنید .

4.     زمانی که میخواهید فایلی را که از طریق ایمیل و یا دانلود کردن دریافت کرده اید  را باز یا اجرا کنید حتما به پسوند فایل دقت کنید . اکثر فایلهای تروجان با پسوند exe  فرستاده می شوند .

5.     اگه پسوند فایل نمایش داده نمی شه حتما بهش مشکوک بشید . احتمال داره پسوند فایل مخفی شده  و یا مابین اسم فایل و پسوند اون فاصله گذاشتن و به همین دلیل پسوند نمایش داده نمی شه .

6.     برای ورود یوزر نیم و پسورد حتما از صفحه اصلی سایت استفاده کنید . پسوردتان را در صفحات مشکوک وارد نکنید .

7.     از سایت های نامطمئن هیچگونه فایلی را دانلود نکنید . اکثر تروجانها در پوشش عکس , فیلم و یا فونت و ... به خورد رایانه شما داده میشه .

8.     حتما و حتما از دیواره آتش و آنتی ویروس استفاده کنید و همیشه هم اونا رو به روز نگه دارین . اگه استفاده نکنید حتما ضرر کردید .

9.     پاک کردن کوکی ها را فراموش نکنید . برای اینکار به منوی TOOLS اکسپلورر برید و تمام کوکی ها را پاک کنید . پیشنهاد میکنم که در تنظیمات کوکی ها گزینه NEVER  را انتخاب کنید تا هیچ ردپایی از خودتون به جا نگذارید .

10. همیشه احتیاط کنید . به نحوی عمل کنید که پسوردتان توسط افراد دیگه دیده نشه اگه همه موارد بالا را انجام بدین ولی محتاط نباشید به راحتی پسوردتان را در اختیار دیگران قرار داده اید .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها